Ja esi saistīts ar kafejnīcas, restorāna vai viesnīcas biznesu, tev noteikti ir svarīgi, lai klienti gribētu pie tevis atgriezties un ieteiktu tavu vietu arī saviem draugiem. Viens no veidiem, kā to panākt, ir radīt patīkamu atmosfēru un pasniegt klientiem izcilu kafiju.
Lai gan varētu šķist, ka kvalitatīva kafija ikvienā uzņēmumā ir kas pašsaprotams, tā diemžēl nav. Tāpēc, lai nodrošinātu nemainīgu kafijas kvalitāti, mēs ieteiktu sekot šiem padomiem.
Ir vērts izzināt savu mērķauditoriju, ar kuru strādāsiet, lai veiksmīgāk piedāvātu tieši tādu kafiju, kādu apmeklētājs vēlās. Šīs nianses tev palīdzēs izvērtēt kāda grauzdējuma, maisījuma un reģiona kafijas pupiņas būs vispiemērotākās. Ne mazāk svarīgi ir nodrošināt iespēju paņemt kafiju līdzi. Izvēloties kafiju, pievērs uzmanība kafijas ražotāja sortimentam.Foto: Kafo.lv
Svarīgi, lai tehnika ir atbilstoša vietas specifikai, izmēram, iespējām, cilvēku plūsmai un personāla kvalifikācijai. Kafijas tehniku ir iespējams iegādāties vai nomāt, un katram no šiem veidiem ir savas priekšrocības. Katram noslogojumam ir nepieciešams atrast piemērotāko risinājumu. Piemēram, ja mēnesī patērēsi ~5 kg kafijas, tev, visticamāk, piemērotākais ir kapsulu automāts (ja tas atbilst vietas konceptam), savukārt pie lielākiem apjomiem jau būs citi risinājumi. Būtiskākā nianse ir apkalpošanas ātrums un personāla atslogošana brīžos, kad apaklpošanas kapacitāte ir sasniegusi maksimumu.
Lai tehnika kalpotu un nodrošinātu labāko produktu savam klientam, par to ir attiecīgi jāparūpējas. Tā regulāri jātīra, kā arī jākontrolē kafijas pagatavošanas procesi, lai nerastos problēmas ar ekstrakcijas laiku, kas atspoguļosies kafijas garšā. Vienmēr jāpievērš uzmanība higiēnai ap kafijas automātu, jo klients pirmkārt preci pērk ar acīm. Periodiski nepieciešams veikt ūdens kvalitātes testus, jo minerāļu sastāvs izmantotājā ūdenī tiešā veidā iespaido kafijas garšu.
Profesionāli darbinieki ir kā sinonīms kvalitātei, jo tie spēj tikt galā ar nestandarta situācijām, nezaudēt kvalitāti pie pieaugoša noslogojuma, kā arī prot efektīvāk apkalpot klientus, redzēt notiekošo zālē un optimizēt darba procesus. Ja esi nodrošinājies ar visiem šiem priekšnoteikumiem, tavs klients aizejot būs apmierināts, baudīs kafiju un atgriezīsies, turklāt frāzes “līdz rītdienai” un “man kā parasti!” būs ierasta lieta.Foto: Kafo.lv
Kas raksturo uzticamu partneri? Kafija nekad nedrīkst beigties, un kafijas tehnikai jāstrādā bez aizķeršanās. Būtībā uzticams partneris ir kā labākais draugs – tas vienmēr ir sazvanāms, kā arī var palīdzēt un atbraukt, kad tas ir nepieciešams. Partneri raksturo arī tas, ar kādiem zīmoliem tiek strādāts. Vērā jāņem gan piedāvātā produkcija, gan pašreizējie sadarbības partneri. Sadarbība ar TOP restorāniem, viesnīcām, respektabliem uzņēmumiem un uzņēmumu ķēdēm norāda attiecīgā sadarbības partnera kvalitāti. Rādītāji, kas raksturo labu partneri ir daudz un dažādi, bet nekas nestāv pāri cilvēciskai attieksmei!